Ukrajina 6 díl. Barvení kamenů

4. března 2014 v 18:23 | Marek Zindulka |  Pracovní postupy
Ahoj jsem tu zpět tentokrát jsem začal barvit kameny, které jsem přilepil do dioramatu a upravil, potřebně jak jsem potřeboval. Celou diorámu jsem olemoval balzou tloušťkou 1mm. Všechno je přilepené herkulesem.
když chodím do školy tak se dívám jak vypadají kameny přímo u řeky nebo v ní, tak jsem se snažil to udělat podle toho co jsem viděl.

Použil jsem tyto barvy a všechno jsem míchal z tady teěch

Napřed jsem celý kámen natřel šedou barvou a tmavší místa natřel tmavší pro pocit, že je to tam tmavší.

Potom jsem si mýchal čím dál tím světlejší odstíny, abych tomu dal hloubku.

Usazený kámen v diorámě a natřený ještě přijdou postupně filtry a zapráčení a přijde lesk od vody tohle je základní nátěr.

Kameny se lesknou, protože jsem je fotil hned po natření, tak barva ještě nezaschla.

A usazení mostu do dioramatu a vše sedí jak má. příště natřu most a přidám první vrstvu z hlíny.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Michal Michal | Web | 9. března 2014 v 11:21 | Reagovat

Odlitky jsou pěkné, jen bych se trošku pozastavil u barvení. Sám mám potíže s tím, že na fotkách to vypadá úplně jinak než ve skutečnosti, ale řekl bych, že na některých kamenech je zesvětlení až přehnané, na mě to působí dost kýčovitě, příště bych doporučil kameny jen natřít základovkou, místy vtupovat stíny a světla, ale pak zapustit wash a hrany vytáhnout drybrushem, pak bude výsledek realističtější. Hlavně se těším na vodu, to je docela problémová složka diorámy. Já už jsem dokončil vinětku, atak jestli se chceš podívat,... ;-)

2 marek-diorama marek-diorama | 9. března 2014 v 15:56 | Reagovat

Ahoj zapomněl jsem napsat, že to není dokončené jak my přijdou olejovky, tak na to hodím filtry a pigmenty. Navíc teď lepím málo mám před maturitou a nemám moc čas ani chuť lepit :D na vodu jsem taky zvědavej ještě se rozmyslím jestli udělám toto dioráma v zimě nebo v létě. v zimě teď budu dělat Stalingrad. Na to se te´d těším víc :D tohle dio bych asi odložil čekám až Pecka bude mít figurky od preisera pochodující pěchotu. Teď jsem si zatím z papíru udělal rozbitou továrnu, kterou vsadím do toho Stalingradu. V ní bude schovaný těžký kulomet Maxim a Anděl smrti(odstřelovač) Na to se teď těším víc než na most :D
Ale na to přijde zase chuť :D

3 marek-diorama marek-diorama | 9. března 2014 v 16:04 | Reagovat

Ona spíše zkresluje fotka a blesk tomu taky dodal svoji bělost. Až budu zase dělat na modelech přidám další fotky

4 Michal Michal | Web | 9. března 2014 v 20:07 | Reagovat

[2]: Někdy je lepší projekt odložit, když se vytratí chuť a začít jiný, já to znám. Těším se i na Stalingrad, já už mám pár kousků z této strašné bitvy za sebou, tak se opravdu těším.

[3]: Mě to nemusíš vykládat, sám s tím mám problémy...

5 marek-diorama marek-diorama | 9. března 2014 v 20:59 | Reagovat

Jo taky se těším dům udělám z novostavby. Dům už mám hotový z papíru :D Zatím sedí dobře do diorámy :)

6 marek-diorama marek-diorama | 16. března 2014 v 20:59 | Reagovat

Ta továrna nebude z papíru jak píšu je to jenom na posouzení jak to bude sedět atd...