Ukrajina 11.díl

23. září 2014 v 18:17 | Marek Zindulka |  Pracovní postupy
Asi není třeba se velice rozepisovat a tak tedy stručně, minule jsem vás navnadil figurkami a terénem v tomto díle se figurek dočkáte. Ještě nejsou hotové, není kam spěchat a tak je dělám po částech. Když jsem ten výtvarník, tak jsem si hodně pohrál s vystínováním. :) Terén už je připraven na vegetaci, je tvořen základen ze styroduru poté je nanesená hustější kaše z tmelu na sádrokarton, kočkolitu proseté hlíny a kořínků. Celý poprch jsem posypal rozdrceným kočkolitem a nechal zaschnout, tam kde přijde voda jsem nepoužil herkules rozředěný vodou, jinak je to celé ještě zalité herkulesem a následně nasypané další kamínky.

základní nástřik surfracerem 1000.

Nanesl jsem základní odstín kalhot

Nanesení tmavých stínů a základní barvy pro kamufláž uniformy(hodně tmavá).

A následně jsou doplněné zelené fleky na uniformě.

Uniformy jsem dělal podle knížky Wafenn SS, aby to sedělo jak má. Poté jsem šel do kalhot znovu tmavě hnědou světle hnědou a zelenou, tak aby to bylo tak jak to měli.

(figurka č.1) Zde už je hotová blůza důstojníka, blůza přijde ještě zašpinit a dostane filtr aby se vše sjednotilo, zatím je jenom namalovaná.

Nanesl jsem základní barvu na pouzdro od mapy.Kalhoty má důstojník již vystínované a čeká se na filtry a zaprášení.

(Figurka č.2) Uniforma v základu stejně tak malá polní a lopatka tam přijde ještě zelená na obal, na záda přijde ještě opakovací puška.

(Figurka.č 3)Taktéž vystínované kalhoty samopal v základní barvě stejně tak i plechovka na jídlo, pouzdro na mapy a sumka na zásobníky.

Základní nátěry kabátu následně přijde vystínování.

figurka č.4

Figurka č.5 Puška není hotová tou jsem se ještě nezabýval

figurka č.6 obličej jsem u všech natřel pleťovou a násleně jsem od nejtmavší zapustil wash až z toho vzniklo tohle.

(figurka č.7) ruku má přidělenou už na stojanu od minometu

Nanesl jsem základní odstín na bagáž, kterou má na sobě taktéž na helmu jsem nanesl hnědou základní barvu a na ni tmavý fleky.

Tady už má přilba kamuflážní potah celta má také svoje zbarvení.

Znova jsou naznačeny stíny na oblečení, nanesená základní barva na boty, ty přijdou stejně zablátit a zašpinit.

Důstojník má domalovanou čepici, zapustil jsem tmavý wash na sumku, ještě přijde drybrush na zesvětlení hran, lehký drybrush jsem udělal i na samopalu, ale ten přijde ještě doladit.

A jdeme na terén. Na terén jsem nanesl již zmiňovanou směs a nechal zaschnout.

Natřel jsem terén herkulesem posypal kočkolitem a následně jsem terén prolil herkulesem zředěným s vodou.

Do terénu jsem zasadil vyčnívající kořeny od stromu.

Tady vidíme zbytek drobné vegetace a kořenů od stromu

Jelikož je to řečiště, tak se tu nachází hodně kamenů

Do diorámy zasadím pár stromků a drobnou vegetaci. Sromky tvoří drobné kořínky nebo základ tvoří velký kořen a následně jsem do něj zakombinovával drobný kořínky(většinou jsme o kořeny od smrku, kterého jsme našel v lese a tak jsem ho ostříhal)

Terén jsem natřel hnědými barvami následně ho rozbil různými hnědými barvami. Rozbil jsem celý terén natíráním kamínků a kamenů různými barvami, které kamení má.(pískovou, světle šedou, světle hnědou) Použil jsem hodně barev na rozbití terénu.

Tady jsem na celý terén použil Wash napřed silně zředěný a poté sytý, zase s různými odstíny na různá místa.

A potom následoval drybrush zase různými odstíny :) Myslím, že je terén připraven na vegetaci. Nechtě se překvapit s čím přijdu příště ;) :)
Díky za pozornost....

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Pepan Pepan | 9. října 2014 v 22:34 | Reagovat

Ahoj hledal jsem něco o diorámách v 1/72 a když jsem viděl tvoje tak se můžu jít s těmi svými rovnou zahrabat :-D
Nehraju si s takovými detaily jako ty a musím říct, že to máš fantastický na to jak je to malý měřítko.
Co používáš za barvy? a jaký figurky používáš? Já používám revell, ale tohle asi nebude revell co?
Ta technika je jako živá s takovým zablácením a detaily tiger I se mi moc líbí hlavně ty detaily co jsi dělal. Přeji hodně úspěchu a snad někdy diorámy uvidím naživo na nějaké výstavě nebo nevystavuješ?
PS: Těším se na dokončení snad to bude brzo